Vai a...
The International Film Festival Of Bihar "4th Darbhanga International Film Festival 2016"
An Initiative By Darbhanga Film Club
Coming February 2016
Last Date of Film Submission 10th December 2015.
Dodicesima. Festival dell'audiovisivo per bambini (FICAIJ), 2021-2022
Venezuela-Colombia
Il Festival audiovisivo per bambini, conosciuto con il suo acronimo FICAIJ, è nato a Mérida, Venezuela, nel 2010, e si è consolidato dopo 12 anni come una delle vetrine più importanti per l'esposizione di contenuti educativi e alternativi di qualità e contenuti commerciali per bambini, adolescenti, giovani e famiglie del paese e della regione.
Dopo aver partecipato a più di 41.385 partecipanti nelle sue 11 edizioni precedenti che hanno avuto un impatto diretto in 6 paesi del mondo. Di fronte al panorama della pandemia che stiamo vivendo ancora attraverso il COVID-19, abbiamo assunto la sfida di trasformarci e attivare la nostra dodicesima edizione sul web con incidenza principale nei paesi della nostra regione. Inoltre, stiamo progettando di avere alcune proiezioni di persona in Venezuela e Colombia.
Storia:
Più di 1.506 cortometraggi e lunghi provenienti da 81 paesi di tutto il mondo sono stati trasmessi sugli schermi della FICAIJ, e più di 392 persone, tra cui bambini, adolescenti, giovani e adulti, hanno valutato e giudicato questi film.
I nostri giurati provengono non solo dal Venezuela ma anche da altri 9 paesi: Argentina, Brasile, Cuba, Ecuador, Italia, Kenya, Messico, Spagna e Sud Africa, partecipando alla rappresentanza dei loro luoghi di origine.
Filosofia:
Promuoviamo audiovisivi da un punto di vista riflessivo e produttivo, invitando bambini, adolescenti e giovani ad assumere un ruolo attivo come creatori e prosumer.
Missione:
FICAIJ cerca di incoraggiare la creazione, la produzione, l'esposizione e la distribuzione di contenuti di qualità per e da parte di bambini, adolescenti e giovani nella regione, stimolando il protagonista dei bambini in tutti questi processi.
2. Laboratorio FICAIJ:
Con il duplice scopo di rafforzare, da un lato, la produzione di bambini, giovani e contenuti familiari a livello regionale e, dall'altro, la formazione degli insegnanti nell'istruzione con e per i media, una necessità più evidente di fronte all'educazione digitale imposta dalla pandemia, all'organizzazione di FICAIJ assume la sfida di sviluppare la seconda edizione del suo Laboratorio FICAIJ, uno spazio formativo rivolto al settore della produzione di contenuti per ragazzi e ragazze latinoamericane e al settore dell'educazione.
Maggiori informazioni:
www.ficaij.com
www.facebook.com/ficaij
www.instagram.com/ficaij
The inaugural ‘SAF Shorts’ presents architecture as a storyteller and the narratives of the city. Screened in a newly opened public space yet to be announced, this signature evening event of the Sydney Architecture Festival brings a curated selection of local and international short films, documentaries and animations based on urbanity, architecture, the city and the people who inhabit it.
SAF Shorts is an opportunity for design enthusiasts, designers, city lovers, architecture lovers and architects to be delighted, educated and provoked. Filmmakers will be invited to present their films to the audience and prizes will be awarded on the night by a panel of guest jurors.
Linea d’Ombra-Festival Culture Giovani è un festival internazionale di cinema, letteratura, performing art e musica ideato dall’Associazione SalernoInFestival e sostenuto dal Comune di Salerno con il contributo di Enti pubblici e/o privati, associazioni, fondazioni e sponsor.
La manifestazione si articola nelle seguenti sezioni Cinema Fuori Concorso (omaggi e anteprime) Corto Europa, sezione competitiva:
Videoarte & web
Musica
Teatro e performing art
Gli eventi e gli spettacoli di queste sezioni sono scelti dalla direzione artistica del festival sulla base della qualità, della coerenza con il progetto complessivo dell’evento e del tema, che annualmente è scelto.
The Festival of shortfilms " Short Stories "10 , to be held at the House of Culture of Merlo , in October , aims to generate a space for exchange and sharing , promoting creativity , originality and the use of audiovisual media as a vehicle for artistic expression.
The registration of a film in the competition selection process of the festival indicates the full acceptance of these bases. The organization of the Festival will resolve in an unappealable manner with respect to any matter included in this regulation or its interpretation. The sender of the film authorizes FEDOCHI to select some sequences not exceeding three minutes that can be broadcast by TV, within the framework of programs and spots that disseminate the festival.
The 14th version of the Documentary Film Festival of Chiloe will take place between November 5 and 10, 2018.
Il 23° Festival Internazionale del Cinema di Almería si terrà ad Almería (Spagna), al fine di promuovere la provincia di Almeria attraverso il rafforzamento dei legami storici della provincia con l'industria e la cultura audiovisiva, da venerdì 15 novembre a domenica 24 novembre 2024. Il Festival è organizzato dal Consiglio Provinciale di Almería.
a) The filmmakers must be:
- Regular students of careers linked to the audiovisual area of Chilean universities.
- Students graduated or qualified during the years 2016 and 2017, of careers linked to the audiovisual area of Chilean universities.
b) Participating short films must be national, that have been realized in some Chilean university after the 1 of January of the year 2015.
c) Works that have been part of the pre-selection and / or competition stage of previous versions of UDLA Festoc may not participate.
d) All participating works must be spoken, dubbed or subtitled in Spanish.
e) The participating works must have a maximum duration of 30 minutes, with credits included.
f) By the mere fact of registering his work, the applicant declares that he has read and accepted the rules of the contest.
The Boston Latino International Film Festival showcases films that deal with issues of importance and interest to the Latino community in the US, Latin America, and Spain. An important part of our mission is to portray an accurate image and representation of Latinos in the US and Latin America.
A large portion of BLIFF's programming focuses on human rights, immigration, environment and overall social justice issues.
BLIFF happens every year at Harvard and Northeastern University. Our audience are mostly residents of the City of Boston and members of the academic community. There are over 30 universities in the Boston Metro area and the students, faculty and staff of local colleges and universities are about 55% of our audience.
The Boston Latino International Film Festival (BLIFF), "Bridging Communities Through Movies," will screen the best current videos and films in the following categories: Feature Film, Documentary, and Short Film. The Festival will be held in November 2015.
FILOSOFIA
Cosa ci guida:
Un concorso dedicato al cinema trascendentale, nelle sue diverse accezioni, tra cui il cinema filosofico, psicologico, scientifico, antropologico, spirituale e poetico.
Perché la trascendenza nell'uomo e nel mondo, potrebbe alla fine essere ineffabile e, su questo, l'arte cinematografica ha alcuni vantaggi e una grande responsabilità.
CINEMA GRATUITO
Tutte le possibilità cinematografiche sono benvenute, con un grande interesse per le rarità
SENZA TEMPO
Cinemística come spazio-tempo aperto, con caratteristiche non restrittive, che consente agli autori di sviluppare la propria lingua: sono accettati tutti i formati, la durata, la nazionalità, l'anno di produzione, ecc.
UN RIFUGIO
Un rifugio internazionale per film che intendono, tecnicamente o con la trama, un avvicinamento al grande mistero della rappresentazione mondiale, nell'arte e nell'uomo. Senza dogmi, in qualsiasi prospettiva individuale o collettiva, dalla fede, ma anche dall'agnosticismo, dall'ateismo spirituale e dal pensiero scientifico.
UN CINEMA POETICO DI CONTEMPLAZIONE
Gli sguardi dei registi, in tutta la loro diversità socio-culturale, sono interessati a qualsiasi film come risultato della scoperta personale, della ricerca o della sperimentazione, dell'ispirazione e del lavoro, della rivelazione o dell'introspezione degli autori. Quotidiano, estasi e disparità come strutture per dare profondità al trattamento cinematografico.
ASCETISMO
Il misticismo e l'ascetismo nella produzione cinematografica rappresentano, probabilmente, uno stato più assoluto rispetto agli altri, perché si potrebbe fare un cinema con un budget enorme e una maggiore complessità tecnica, ma a volte il film più umile e semplice è comunque universale.
L'ALAMBICCO
Le cinematografie impermanenti, ferme, del cinema «amatoriale» (dal verbo francese aimer), definiscono i registi non solo in base a ciò che mostrano e a come lo fanno sullo schermo, ma anche in base a ciò che decidono di non mostrare.
FENOMENOLOGIA
Ciò che appare e scompare, topologia l'emergere, materiale o cosciente, e la loro invisibilità o successiva scadenza. L'ambiente sequenziale del vuoto, della materia e del tempo. Contro il discorso, eloquente, ognuno può capirlo da solo. Assenza e miracolo: la mistica come possibile convivenza.
CORDIALITÀ, COMUNICAZIONE E COLLOQUI
Grande importanza dei colloqui e dell'interazione dal vivo tra spettatori e registi. Massima comunicazione, rispetto, simpatia e vicinanza da parte dell'organizzazione ai registi, artisti e registi che vengono a presentare i loro film.
Shorts made only in Latin America or Latin American filmmakers shooting in the world.
The Plymouth Film Festival is taking place at the Plymouth Arts Centre on the 2nd and 3rd June 2018.
Showcasing a selection of the best short films from local, national, and international filmmaking talent, the Plymouth film festival is a chance to come and watch some amazing short films, and for filmmakers to showcase their work and be rewarded and recognised for it.
Plymouth film festival is open to everyone, regardless of your age, experience or genre of your film. Check out the different categories below to see which you'd like to enter. Please contact us if you are unsure as to your films eligibility.
Corti a Ponte è un piccolo grande festival di cortometraggi alle porte di Padova (vicino a Venezia).
I corti sono proiettati in Italiano o in lingua originale con sottotitoli in Italiano o Inglese davanti ad un pubblico che va dai 3 ai 99 anni.
Los Angeles CineFest è un evento mensile internazionale online e annuale. Ogni mese gli specialisti dell'industria cinematografica di Los Angeles guardano e votano per The Best of The Festival in ogni categoria. Inoltre, anche il pubblico online può votare. Votano per Best of Audience.
The Hollywood Brazilian Film Festival celebrates its 9th edition this year. HBRFEST quickly became the main festival dedicated to promoting independent Brazilian cinema in the United States. It is the only festival in the world capital of cinema that supports the exchange between the best in independent Brazilian production and Hollywood.
In 2017, the Hollywood Brazilian Film Festival will present three days, of the most brilliant Brazilian films of the year. Award-winning actors, writers and directors will be in attendance.
In addition to the film screenings, the Hollywood Brazilian Film Festival also promotes panels, workshops and debates.
In 2016, the Hollywood Brazilian Film Festival will present in 3 days, the most important Brazilian films of the year. Award-winning actors, writers and directors will be in attendance.
In addition to the film screenings, the Hollywood Brazilian Film Festival also promotes panels, workshops and debates.
This year's festival takes place at the Ricardo Montalban Theatre in Hollywood, California, and it will award productions in the following categories: Best Short Film. There will also be special recognition for Award Star Rise and Humanitarian Award.
The Hollywood Brazilian Film Festival is produced by Talize Sayegh, which also has been cooperated with major festivals like the Los Angeles Latino International Film Festival (Laliff) and the Rio Festival.
The deadline for applications is October 1st 2017.
COLCHAGUA KIDS, shows a child, framed in the Colchagua film International Festival, which has as its main objectives, the formation of children's hearings and the promotion of national and international works with child theme.
Digital Griffix film awards changed a bit over the years and is now an IMDB listed international online awards competition taking place each three months.
Each three months our jury determines the best films in each category. Note that we do NOT screen films online or onsite. The films are screened privately by the jury. Our goal is to help filmmakers take the next step in their career. Our jury is composed of award winning filmmakers who perfectly understand the hard work put in independent filmmaking !
"Muestrario Short Films in Projection" is a non-competitive Cinematographic Exhibition, Solidarity and Nonprofit, which seeks to position the short film as a piece of art in itself.
"Muestrario" is a permanent exhibition that want to promote film culture and creating new audiences through short films.
The screenings will be in the Auditorium of the Public Library of the State"Juan Jose Arreola" located on Periferico Norte Manuel Gomez Morin 1695, municipality of Zapopan, Jalisco. Mexico.
The screenings will be the second Friday of each month at 18:00 with completely free admission.
"Muestrario" its formed by a collective of independent filmmakers, so it does not belong to any public institution, private or academic.
The application of shortfilms and participation "Muestrario" is completely free, whether the film was made with the help of a film school, institution, public, private or completely independently.